دارودسته ی خرگوش های جهنمی

کتاب «دارودسته ی خرگوش های جهنمی» داستان خرگوش کوچولوی بازیگوشی است که باید کارنامه نه چندان درخشانش را به پدر و مادر سختگیرش نشان دهد. او که خود را مستحق تنیبه و توبیخ نمی‌داند، تصمیم می‌گیرد به آن‌ها نشان دهد که چیزهای بدتری از نمره‌های نه چندان خوب هم وجود دارد. خرگوش کوچولو برای پدر ومادرش نامه‌ای می‌نویسد و اعلام می‌کند که از خانه فرار کرده و به دارودسته ی خرگوش های جهنمی پیوسته است، دمش را رنگ کرده، گوشش را سوراخ کرده و لباس چرم می‌پوشد، سیبیل‌هایش را نمی‌شوید و دیر وقت می‌خوابد و.... بعد از ردیف کردن کلی رفتار که باهنجارهای خانواده‌اش مغایرت دارد، قضیه کارنامه‌اش را مطرح می‌کند و به این ترتیب درس بزرگی به والدینش می‌دهد و خود را از سرزنش و تنبیه نجات می‌دهد.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «دارودسته ی خرگوش های جهنمی»

جین ویلیس نویسنده انگلیسی، نخستین کتابش را در پنج سالگی نوشت. او تاکنون بیش از هشتاد عنوان کتاب‌ تصویری، رمان و متن برای برنامه‌های تلویزیونی نوتشه است. او همچنین جایزه‌هایی از جمله جایزه کتاب کودکان، جایزه کتاب کودکان شفیلد و مدال نقره‌ای جایز هاسمارتیز را دریافت کرده است. او اغلب برای نوشتن‌های داستان‌هایش از رویاها و گفت‌وگوهای جالبی که با غریبه‌ها دارد الهام می‌گیرد.

تونی راس نویسنده-تصویرگر انگلیسی است. در مدرسه هنر لیورپول تحصیل کرده و به عنوان کارگردان هنری یک آژانس تبلیغاتی و به عنوان مدرس ارشد هنر در منچستر پلی تکنیک کار می‌کند.

او برای بسیاری از نویسندگان، از جمله رولد دال، جین ویلیس و مایکل پالین، پائولا دانزیرگر تصویرگری کرده است. او همچنین خود می‌نویسد و تصویرگری می‌کند. از جمله جایزه‌هایی که دریافت کرده است می‌توان به مدال کیت گرین وی، جایزه ادبی کودک و نوجوان آلمان اشاره کرد. در سال ۲۰۰۴ نیز از سوی انگلستان نامزد‌ دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن بود. از آثاری این نویسنده و تصویرگر می‌توان کتاب‌های «سوزان می‌خندد»، «اسب خواب آلود»، «سلام بر زندگی» و «قول بچه قورباغه» را نام برد.

 

عنوان لاتین
Big Bad Bun
برگردان
معصومه انصاریان
تصویرگر
Tony Ross, تونی راس
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Jeanne Willis, جین ویلیس
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on