من نمی‌خواهم قورباغه باشم

کتاب «نمی‌خواهم قورباغه باشم» داستان بچه قورباغه‌ای است که دلش می‌خواهد هر جانوری باشد غیر از قورباغه. بچه قورباغه آن چیزی که هست و طبیعتش را دوست ندارد، تا این‌که می‌فهمد قورباغه بودن سودهایی نیز دارد.

بچه قورباغه به پدرش می‌گوید دلش می‌خواهد یک گربه، خرگوش، خوک یا جغد باشد، چون قورباغه‌های زیادی خیس و لیز هستند و یک عالم حشره می‌خورند. اما پدرش هر بار با برشمردن دلایل مختلف به او نشان می‌دهد که چرا نمی‌تواند جانور دیگری باشد. و هر بار از او می‌پرسد: «مگر قورباغه بودن چه اشکالی دارد؟» تا این‌که یک گرگ سیاه به بچه قورباغه توضیح می‌دهد که عاشق خوردن گربه، خرگوش، خوک و جغد است، اما هیچ‌وقت قورباغه نمی‌خورد. چون قورباغه‌ها زیادی خیس و لیز هستند و حشره می‌خورند. بچه قورباغه می‌فهمد که قورباغه بودن چندان هم بد نیست. متن ساده و طنزآمیز به همراه تصاویر جذاب کتاب «نمی‌خواهم قورباغه باشم»، کودکان را جذب می‌کند. کتاب برای بلندخوانی مناسب است.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «نمی‌خواهم قورباغه باشم»

کتاب «نمی‌خواهم قورباغه باشم» اولین اثر «دو پتی» است. پتی پیش از آغاز نویسندگی در عرصه جلوه‌های تصویری فیلمسازی فعال بوده است. «مایک بولدت» تصویرگر و نویسنده جوان و باسابقه کتاب‌های کودک است.

 

 

عنوان لاتین
I don’t want to be a frog
برگردان
آناهیتا حضرتی
تصویرگر
Mike Boldt, مایک بولدت
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Devorah Petty, دو پتی
ویراستار
سارا مطلوب
Submitted by admin on