یکی از امتیازات مهم کتاب «کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان» این است که نویسنده کتاب به این حقیقت رسیده است که کار باید اجرایی باشد و او باید کاربردی بنویسد. تئاتر کودک و نوجوان باید تلفیقی از سبکها و شیوههای مختلف باشد. برای مخاطب کودک و نوجوان، با قوّهی تخیّل فوقالعادهای که دارد، نمیتوان تکبعدی کار کرد، بلکه با شناخت و بهکارگیری انواع شیوهها و پیشرفت در زمینهی تئوری و عملی کار، باید به اجرایی شایستهی چنین مخاطبی رسید.
نویسنده با جدیّت تمام به این مقوله مهم پرداخته و در ردّ این باور که تئاتر کودک و نوجوان تئاتر نیست و یا شکل ساده و ابتدایی تئاتر بزرگسال است، میکوشد. به اعتقاد ایشان، تئاتر کودک و نوجوان شالودهی تئاتر بزرگسال بوده و تمامی معیارها و مهارتهای تئاتر بزرگسال را دارد.
تئاتر کودک و نوجوان، تئاتری کامل است و هیچ کم و کاستی ندارد. لذا تولیدکنندگان نمایش کودک و نوجوان نیز باید با عزم راسخ کار کرده و بهترین و کاملترین شکل نمایش را بسازند؛ به همین علّت، نویسنده کتاب روی عناصر اصلی تئاتر؛ بازیگری، نویسندگی و طراحی نمایش تأکید داشته و به جزئیات آن میپردازد.